TANODA KURZUS
Felvételi vizsgára készítő kurzusok:
Szeptembertől tantárgyanként heti 1x80 perc.
Tehetséggondozó, fejlesztő kurzusok:
Az adott tantárgy egy-egy témakörét dolgozzuk fel. A témakörhöz kapcsolódó elméleti tananyag átbeszélése, elemzése és megértése után az ismeretanyagot a témakörhöz kapcsolódó feladatokon keresztül gyakoroljuk be.
A kurzusokat 4 alkalommal, alkalmanként 80 percben tartjuk.
Kurzusok menete:
- témakörhöz tartozó elméleti tananyag áttekintése
- az átismételt elméleti anyag példákon keresztüli elmélyítése
- otthon elkészítendő házi feladatok megoldási menetének megbeszélése
- az előző órán kiadott házi feladatok szükség szerinti ellenőrzése
- további gyakorló feladatok megoldása egyénileg, illetve csoportban
- az elsajátított tudás felmérése
- otthon elkészítendő házi feladatok megoldási menetének megbeszélése
- az előző órán kiadott házi feladatok szükség szerinti ellenőrzése
- további gyakorló feladatok megoldása egyénileg, illetve csoportban
- otthon elkészítendő házi feladatok megoldási menetének megbeszélése
- az előző órán kiadott házi feladatok szükség szerinti ellenőrzése
- további gyakorló feladatok megoldása egyénileg, illetve csoportban
- az elsajátított tudás felmérése
Tanórán kívüli tanulást segítő kurzusok:
Hetente 1x80percben, valamint 2x80 percben az iskolai tanórákon tanult anyagot ismételjük át, a házi feladatokat nézzük át, valamint készülünk a számonkérésekre, dolgozatokra.
JELENLEG VÁLASZTHATÓ TANTÁRGYAK:
Matematika
Fizika
Kémia
Magyar nyelvtan
A CSOPORTOS FOGLALKOZÁSOK ELŐNYEI
Az 5-10 fős tanulócsoportok esetén jól ötvözhetőek a csoportmunka, a párosmunka és a differenciált oktatás, egyéni fejlesztés előnyei. A foglalkozások lehetőséget adnak a gyerekek számára, hogy megtanuljanak egy-egy feladaton, problémán együtt gondolkodni. Merjék véleményüket megosztani másokkal, bátran kérdezzenek, gyakorolják az érvelés módszereit. A tanórákon az osztálylétszám, továbbá a heti óraszám ezt kevésbé teszi lehetővé.
A foglalkozások során a diákban tudatosodik, hogy nem csak az ő számára okozhat problémát egy-egy téma megértése. Ennek felismerése a gyermekre ösztönzőleg hat, így a későbbiekben már bátrabban meri feltenni kérdéseit. A csoportos foglalkozás növeli a tanuló önbecsülését, a tantárgy iránti önbizalmát, és lehetőséget ad a benne felmerülő gondolatok megfogalmazására.
A feladatok közös megoldása, elemzése közepette lehetőség nyílik kötetlen beszélgetésekre, az ötletek kifejtésére. Ezek a lehetőségek mind-mind elősegítik a szóbeli feleletek sikerét, egyúttal az alkalmazott módszerek pozitívan hatnak a tanuló pszichikai és érzelmi fejlődésére.