MENÜ

DOMBLIGET  TANODA

TANODA KURZUS

 

Felvételi vizsgára készítő kurzusok:

Szeptembertől tantárgyanként heti 1x80 perc.

 

Tehetséggondozó, fejlesztő kurzusok:

Az adott tantárgy egy-egy témakörét dolgozzuk fel. A témakörhöz kapcsolódó elméleti tananyag átbeszélése, elemzése és megértése után az ismeretanyagot a témakörhöz kapcsolódó feladatokon keresztül gyakoroljuk be.

A kurzusokat 4 alkalommal, alkalmanként 80 percben tartjuk.

 

Kurzusok menete:

  1. óra (alkalom):

- témakörhöz tartozó elméleti tananyag áttekintése

- az átismételt elméleti anyag példákon keresztüli elmélyítése

- otthon elkészítendő házi feladatok megoldási menetének megbeszélése

  1. óra (alkalom):

- az előző órán kiadott házi feladatok szükség szerinti ellenőrzése

- további gyakorló feladatok megoldása egyénileg, illetve csoportban

- az elsajátított tudás felmérése

- otthon elkészítendő házi feladatok megoldási menetének megbeszélése 

  1. óra (alkalom):

- az előző órán kiadott házi feladatok szükség szerinti ellenőrzése

- további gyakorló feladatok megoldása egyénileg, illetve csoportban

- otthon elkészítendő házi feladatok megoldási menetének megbeszélése 

  1. óra (alkalom):

- az előző órán kiadott házi feladatok szükség szerinti ellenőrzése

- további gyakorló feladatok megoldása egyénileg, illetve csoportban

- az elsajátított tudás felmérése

 

Tanórán kívüli tanulást segítő kurzusok:

Hetente 1x80percben, valamint 2x80 percben az iskolai tanórákon tanult anyagot ismételjük át, a házi feladatokat nézzük át, valamint készülünk a számonkérésekre, dolgozatokra.

 

JELENLEG VÁLASZTHATÓ TANTÁRGYAK:

Matematika

Fizika

Kémia

Magyar nyelvtan

 

A CSOPORTOS FOGLALKOZÁSOK ELŐNYEI

Az 5-10 fős tanulócsoportok esetén jól ötvözhetőek a csoportmunka, a párosmunka és a differenciált oktatás, egyéni fejlesztés előnyei. A foglalkozások lehetőséget adnak a gyerekek számára, hogy megtanuljanak egy-egy feladaton, problémán együtt gondolkodni. Merjék véleményüket megosztani másokkal, bátran kérdezzenek, gyakorolják az érvelés módszereit. A tanórákon az osztálylétszám, továbbá a heti óraszám ezt kevésbé teszi lehetővé.

A foglalkozások során a diákban tudatosodik, hogy nem csak az ő számára okozhat problémát egy-egy téma megértése. Ennek felismerése a gyermekre ösztönzőleg hat, így a későbbiekben már bátrabban meri feltenni kérdéseit. A csoportos foglalkozás növeli a tanuló önbecsülését, a tantárgy iránti önbizalmát, és lehetőséget ad a benne felmerülő gondolatok megfogalmazására. 

A feladatok közös megoldása, elemzése közepette lehetőség nyílik kötetlen beszélgetésekre, az ötletek kifejtésére. Ezek a lehetőségek mind-mind elősegítik a szóbeli feleletek sikerét, egyúttal az alkalmazott módszerek pozitívan hatnak a tanuló  pszichikai és érzelmi fejlődésére.

 

Asztali nézet